آرشیدا خانومآرشیدا خانوم، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

آرشیدا قند عسل مامان

سلام خوزستان

1393/11/25 9:11
نویسنده : مامانی
1,348 بازدید
اشتراک گذاری

سلام خوزستان ، سلام سرزمین من ، سلام به تو که این روزها حتی قدرت نفس کشیدن را هم از دست داده ای ، سلام به تو که چهرات به رنگ زرد ، به رنگ خاک به رنگ سرخ درآمده ،  سلام به تو که صدای شاد کودکانت ،حتی صدای جیک جیک گنجشکانت در کوچه های شهرهایت به گوش نمیرسد ، سلام به تو که فرزندانت به زحمت نفس میکشند ،سلام به تو که از شنیدن صدای سرفه های خشک فرزندانت در عذابی ، سلام به تو که تالابهایت را خشکاندند تا از درون رگهایت خون سیاه را بیرون بکشند و به لبهای خشکیده ات نگاهی نبود، سلام به تو که فشار چکمه های بی تفاوتی را برگلویت حس کردی و دم نیاوردی ، سلام به تو خوزستان ، سلام به تو شهر من ، مردمان محروم و مظلوم من ، سلام به تو که ثروت از دستان تو جاری است و خود در فقر خویش مانده ای ،سلام به تو که این روزها دیگر طاقتت طاق شده ، سلام به تو که تاب نداری دیگر نمیخواهی متانت به خرج دهی و هیچ نگویی ، سلام به تو که آبهای دز و کارونت را بردند و قلبت را به آتش کشیدن ، و تو دیدی که کودکت در روستای پایین دست آب خوردنش راهم از دست داد، و اشکی برایت نماند که اقلاً قلبت را آرام کند، سلام به تو که دیدی چگونه زمینهای مرغوبت خشکیدن ، آبی نبود، این روزها دیگر به خشم آمده ای و حال که فریاد اعتراضت برخواسته به تو اتهام میزنند میگویند دروغ میگویی ، میگویند بزرگ نمایی کرده ای اوضاع آنچنان هم خراب نیست و علاوه بر همه بلایا که بر سرت آورده اند اکنون قلبت را هم شکسته اند و تو ، و تو که آرامش مردمان سرزمینشان را مدیون جانفشانی مردان باغیرتت هستند ،دیگر چشمت به آسمان است و نمیدانم آیا میدانند که شکستن دل تو که همه وجودت را بخشیده ای تاوان سنگینی دارد.

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

مامان آیلا
26 بهمن 93 13:36
مامانی
پاسخ
مامان انیس
27 بهمن 93 10:46
مامانی
پاسخ
بابا و مامان
27 بهمن 93 14:18
مامان جون متن قشنگتون را که خوندم اشک تو چشمام جمع شده الاهی بمیرم طفلک بچه هاایشالاه که اوضاع بهتر بشه چی بگم
مامانی
پاسخ
خدا نکنه ما هم امیدواریم امیدمون به خداست
محمد
28 بهمن 93 9:45
فروشگاه اینترنتی تلیپ سبدهای پذیرایی زیبای unique در سایز های مختلف با قیمت های مناسب هدیه ای بسیار زیبا و کاربردی جهت منازل شما و عزیزانتان.
ساسان اس ام اس
1 اسفند 93 15:13
سلام معلومه نی نی باحالی داری. امیدوارم همیشه سالم باشه. تو انجمن سایتمون مطالب زیادی درباره کودکان و همسرداری داریم. من بهت سر زدم اگه شما هم دوست داشتی به سایت ما سر بزن. ممنون www.SasanSMS.ir کامل ترین آرشیو اس ام اس www.SasanSMS.ir/Forum متفاوت‌ترین انجمن سرگرمی و تفریحی فارسی‌زبانان
ساحل
1 اسفند 93 16:11
سلام من امروز وبلاگ شما رو پيدا كردم عصر جمعه مو دارم وبلاگ شما رو مي خونم خوشبحال ارشيدا جون با اين مامان خوبش ايشالله خدا هميشه دوتاتونو برا هم نگه داره و هميشه ارامش داشته باشين .
مامانی
پاسخ
سلام ساحل جون ممنونم از اینکه زحمت میکشی و وبلاگ منو میخونی باعث افتخار و خوشحالیه برای منخدا شما رو هم حفظ کنهاگه وبلاگ دارید خوشحال میشم آدرسش رو داشته باشم
ساحل
3 اسفند 93 18:41
سلام مامان ارشيدا خوبين ؟ دختر خانوم خوبن ؟ من وبلاگ ندارم ولي خيلي دلم مي خواد داشته باشم تا از بلاهايي كه بابام سرمنو مامانم اورد بنويسم و دوست پيدا كنم ولي نمي دونم بتونم يا نه . من از وبلاگ همسران اول وبلاگتونو ديدم تو قسمت نظرات درسته خودتونيد ؟
مامانی
پاسخ
سلام عزیزم آره درسته ، متاسفم که تجربه تلخی داشتی،بهرحال اگه زمانی تصمیم گرفتی وبلاگ داشته باشی بهم اطلاع بده